torsdag 23 oktober 2014

Vitaminpiller

Dag efter dag, vecka efter vecka försvinner i ett sömnigt töcken. I morse dök det upp en man med dessa vitaminpiller:

Helt underbara, krispiga rosor som doftar himmelskt. Det var uppmuntransblommor från Lisbeth och Bosse i Vansbro. Jag blev mycket glad och orkade faktiskt sitta uppe och titta på riksdagen och finansministern Magdalena Andersson. Hennes promenad med "Nådiga Luntan" blev kaotisk, tack vare journalisterna. De trampade ner varandra för att vara den som kunde skrika en fråga till finansministern.
Jag har gått och grunnat på en sak. Tänk om det inte är cancern som snabbt accelererar, tänk om det är så att jag drabbats av depression. Jag har hört andra berätta att man då faller ner i en mörk grop,  ingenting är rolig, ingenting lockar. Man är ledsen och bara sover. 
Jag ska ringa och prata med Pall-gänget i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar