söndag 13 oktober 2013

Medi Yoga

Söndag morgon. Jag känner mig pigg och glad. Tänk vad livet blir lätt och behagligt när man kroppen gör det den ska; finnas till utan att ge sig till känna. Kanske beror min euforiska känsla av att jag var på Annas Medi Yoga i Yogahuset, Falun. Visserligen har jag min egen Medi Yoga som Anna komponerat till mig men det var fint att få fler Yogaövningar att göra. Anna var så bra, lugn och tydlig. Hon passar alldeles utmärkt som yogainstruktör. När jag sa det vid avslutet sa Anna "jag gör mig en roll som jag kliver in i, du vet... själv är jag rörig och spretig men så här blir jag mer fokuserad". Hon har alldeles rätt!

Medi Yoga är ett sätt att lyssna på kroppen. Det får kännas stramt i ovana muskler men inget ska göra ont. Mycket bygger på andning och avslappning. Att se inåt och komma till ett lugn. Flera övningar strävar också efter att massera inälvorna. Jag kom att tänka på att det egentligen är det en fin tanke att vi har älvor inombords, då är väl älvorna på ängen utälvor? I vilket fall som helst så behöver mina inälvor rejäl massage. Utifall någon blir intresserad av Medi Yoga så är Anna efternamn Lindén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar