söndag 9 november 2014

Fars dag

Förra helgen var alla helgons dag, då vi tänker på de som inte längre är med oss, tänder ljus i mörkret...egentligen borde vi ta med de helgon som är i livet och som hjälper en att orka med en bit till.
I fredags hade Lisbeth tid hos hörcentralen och som tur var så kunde hon och Bosse ta sig tid och kom runt för att fika och småprata lite. Lisbeth hade köpt en badbomb till mig. Lördag morgon fyllde jag badkaret och låg där, njöt av det varma doftande vattnet. Varför gör jag inte det här oftare, tänkte jag för mig själv. Det ska vara en kompis som ger en knuff i rätt riktning
 
Puss puss! På lördag eftermiddag kom Lina och Emma för att fira Stig på Fars dag. Hon hade gjort en porterstek för första gången i sitt liv och till efterrätt en saftig citronkaka. Så gott och lyxigt. Hux flux,  stod maten på bordet och eftersom det är Stig som lagar mat för det mesta så var det skönt för honom med dukat bord.

Linas kort på citronkaka.

1 kommentar:

  1. Mums vilken god kaka det ser att vara! Ett recept kanske man kan få?

    SvaraRadera