torsdag 9 februari 2012

Fullmåne

Fullmånen lyser som var den av glas...klockan är 6.30. Jag har sovit som en gris under natten. Underligt, är det inte fullmånen som gör att man sover dåligt. Eller är det bara när man vet att månen är full.
Veckans idioti: jobba tills du blir 75! Om man har ett tungt arbete så kanske man måste byta mitt i livet, enligt en viss politiker. Jag utbildade mig som ung till ett yrke. Så arbetade jag många år. Bytte jobb lite då och då. Bestämde mig för att läsa när jag var lite över 40 år. Kom tillbaka i arbetslivet i nytt yrke men inte sjutton vill jag jobba till jag blir 75 i alla fall. Livet är väl mer än att lönearbeta. Jag ser fram emot att spela mer teater.
Anders Borg skäller på obstinata banker. Det är bra. Men vem sjutton ska klämma åt bankerna för att de ska sänka bolånen? Om inte finansminister Borg. Är det inte han som sitter på makten?
För övrigt känner jag mig däven och oengagerad...men bättre tider kommer förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar