lördag 13 december 2014

Jag klarade det!

Krafterna räckte till i torsdags. Vi kom iväg till Ecole. Där togs vi emot av små musiker som spelade julsånger. Efter det fick vi gå till våra bord. Det var bordsplacering och vi hamnade vid ett trevligt bord. Julmaten var mycket god. Två stora bord med kalllskuret, ett med varmrätt och så ett jättestort gottisbord. Jag orkade umgås i två timmar. Karin Hane lovade att ta mina blommor (alla pensionärer fick en blomma).
På fredagmorgon var det Lucia på stadsbiblioteket. Jag klarade av att gå dit också! Det är alltid så vackert på Lucia för det är elever från musikkonservatoriet som sjunger och gör det gudomligt.
Naturligtvis fick jag äta upp det hela för på kvällen fick jag feber, men den sov jag bort så idag lördag mår jag bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar