torsdag 11 december 2014

Torsdag morgon

Det är morgon. Jag sitter och äter en frukttallrik. Natten har varit relativt lugn men huva vad jag har svettats. Det måste vara den nya medicinen som gjort att jag ofta vaknat helt genomblöt. Doktorn var här i går och han konstaterar det som jag känt. Cancern har accelererat men påpekar han, det är en cancer som "tar tid på sig". Han "räknar" upp medicinen och jag märker redan att värken och det där gnolande känslan har försvunnit. I kväll är Stig och jag bjudna på Julmiddag. Det är kommunfullmäktige som bjuder oss till Ecole. Troligtvis är det så att kommunen bjuder alla nyblivna pensionärer. Jag vill så gärna gå. Doktorn tyckte jag skulle äta Betabred så att jag får lite extra krafter.
Den gröna spetsklänningen som jag ska ha om krafterna räcker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar