torsdag 4 november 2010

Gud ske lov för ljudböcker

Häger öga skevar fortfarande. Så jag fortsätter att lyssna på böcker. Jag börjar faktiskt uppskatta att ligga med armarna under en varm filt. Förut har jag trott att det bästa måste väl vara att författaren läser sin egen text. Så är det inte alltid. Om författaren läser sin text som författare så går det bra. Ska hon eller han helt plötsligt bli skådespelare så går det åt skogen!






Anna-Lena Brundin "Det svider lite"
Anna-Lena läser sin bok och gör det mycket bra. Boken är full av berättelser om människor, livet och om att skaffa barn. Den här boken är en glad överraskning. Jag vet att Anna-Lena Brundin kan sjunga och ståuppa men inte att hon var en så god berättare. "Det svidet lite" roade mig mycket en dag när jag behövde det.




Täppas Fogelberg "Trött, fet och 50"
När Täppas berättar om sitt alter ego så heter han Teddy Fågelström. Denna Teddy/Täppas beskriver livet under några omvälvande år. Det är bittra stunder med mycket fylla. Glädjescener med nya förälskelser. Arbete i Stockhom, New York och Aten, den stora världen. För att sedan strax vara i stugan i skogen...där livet fylls av vedhämtning och omsorg om ungar. Täppas läser sina egna berättelser mycket bra och med lagom inlevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar