lördag 8 januari 2011

Pengar, pengar, pengar


Jag funderar mycket över det samhälle vi har just nu. Storbanker som växer sig arroganta och struntar i småkunderna bland annat. Jag var in i "min" bank, Handelsbanken, häromdagen. Jag skulle lösa in pengar från en avi. Flickan innanför disken berättade att det kostade att få ut pengarna. Men jag är helkund här, sa jag. Näpp...det räckte inte. Jodå, jag kunde satt in pengarna på konto och sedan gått och tagit ut pengarna ur automaten. Men förbannad betalade jag vad det kostade och gick. Både jag och min man har lönekonton, sparande och lån i den banken. De har tjänat bra på oss sedan vi blev kunder 1985. Men service???!!

Ibland skriver en man i Dala-Demokraten om ekonomi. Han heter Jan-Åke Blomqvist, det är alltid intressant att läsa hans artiklar. Läs länken här ovan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar