söndag 29 maj 2011

Mors dag

Mamma och Berit på mors dag.
Blötberget visar sig från sin vackra sida.











När jag var barn tänkte jag inte så mycket på saken men nu...
mitt barndomshem var en lägenhet i Nya Kaserena.
Slår man upp ordet så betyder kasern "permanent byggnad för militärer" senare även betydelse av "stort hus med många små lägenheter". I vårt hus fanns fyra lägenheter. Ovanför oss bodde Karin och Elis. Han Elis trivdes nog inte så bra hemma för han var ständigt ute och cyklade, mil efter mil.
På andra sidan bodde Aina och Sven. Aina hade ingen dotter så henne fick jag leka hårfrisörska med så mycket jag ville. Där fanns också Perly och Enar. De flydde från Norge över till Sverige. Perly hade händer med krokodilskinn. När hon satte upp mitt hår i flätor så drog hon så hårt att jag var kines resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar