söndag 13 november 2011

Lunchteater och Folkmusiknatta

Lisbeth från Vansbro, Anne-Li från Falun och jag gick på lunchteater. Det var en föreställning av Marika Carlsson som heter "En negers uppväxt". Hon är mycket rolig. Marika kan konsten att berätta om allvarliga saker, få en att reagera och plötsligt kommer ett skämt som får oss att vrida oss av skratt. Hon berättar att folk har anmält henne för hets mot folkgrupp för namnet på föreställningen. "Jag hetsar mig själv" säger hon med ett glatt skratt.
På kvällen går vi på Folkmusiknatta och ser en grupp från Scottland, LAU. Vilken musik! De spelar fiol, gitarr och dragspel. Jag har aldrig hört något liknande. De har vunnit BBC:s livemusicprice tre gånger i rad och det förstår jag. De var urskickliga...riktig, skitig folkmusik. Med toner som inte finns och med flera olika takter samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar