torsdag 12 april 2012

Platt fall

Jag gick hem från biblioteket häromdagen. Det hade varit massor av folk. Jag var trött. Eftersom Stig ville ha en kvällstidning så gick jag in på ICA. Där står Kerstin, en gammal kollega. Hon tar just en tidning och jag kommer efter och tar en.
"Jaha" säger jag. "Vad är på förstasidan i dag då? Säljer dom på Väder, Sex eller Viknedgång?"
"Jadu" säger Kerstin.
"Det ultimata vore väl om de slog "tre flugor i en smäll", säger jag.
Bli sexig igen
släpp väder och
gå ner i vikt
Vi skrattar och så frågade jag hur det är. Kerstin är tyst ett tag så säger hon.
"Det är tungt nu. Min bästa väninna dog i måndags. Flera av mina andra vänner behöver stöttning för deras närmsta är sjuka och mitt i allt flyttar jag". Vi pratar ett tag till så skiljs vi åt och går var och en åt sitt håll.
Jag känner mig lite stukad för att jag skämtade så grovt men efter ett tag tänker jag på vad Anneli och jag pratade om tidigare i veckan. Att vi människor behöver få skratta åt barnsliga och oväsentliga  saker. Nu fick i alla fall Kerstin skratta lite denna tunga vecka.
Varpan, torsdag klockan 19.30. Äntligen lite sol igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar