fredag 27 april 2012

SWOT

En hel dag! Där vi funderar över vad vi behöver för kunskap för att klara av de närmsta åren. 4 län har fått 10 millioner till personalutbildning, från EU. Nu gäller det för oss att försöka bena ut vad framtiden har i sitt sköte. En skådespelare sa för några år sedan "hur sjutton ska jag veta vad framtiden har i sitt sköte, jag som inte kan hålla reda på mitt eget".
SWOT kan översättas så här:
Vad har vi för styrka?
Vad har vi för svagheter?
Vilka möjligheter har vi och vilka hot finns mot vår verksamhet?
Som så många gånger förr slås jag av hur olika vi människor tänker och vilken styrka det kan vara.
 Anna-Lena och Birgitta höll i dagen. De var klara och tydliga. Det märktes att de hållit i liknande möten över hela Dalarna.
...jaha ja...hur tänker de nu...
 


...framtida möjligheter...2017 här kommer vi! Fast det är klart, för min del är det troligen året för min pensionering men å andra sidan gäller det att köra för öppna spjäll. Förr,  när arbetsplatserna inte var så slimmade, då kunde folk ta det lite lugnare de sista åren. Det finns inte längre. Nu är det bara att klamra sig fast i teknikstormen och försöka hänga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar