måndag 8 oktober 2012

En gång om dagen

Det här är Agneta. Hon är den som varit flest gånger till Efrikgården. Hela pallitativa gänget är cirka 25 stycken och jag har träffat de flesta. Det är en lyx att de kommer hem till mig så jag slipper fara fram och tillbaka till lasarettet. Det finns många som reagerar på namnet, pallitativa gruppen, vård i livets slutskede...så ser inte jag på det. Finns det en grupp som kan ge en vård, omtanke och som kan lyssna på en när man behöver klaga, så ska man tacka ja till det. Vi har kommit överens att de ringer när de är på väg så vi hinner ut med Lakritz i bilen. Han har svårt att lära känna alla och känner sig mest trygg i bilen.
Agneta tycker, som många andra, att hon inte blir bra på bild. Jag tycker hon är riktigt snygg på kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar