onsdag 31 oktober 2012

Skratt och gråt

Nu är "porten" omgjord. Jag ligger nere på Kirurgavdelningen och fryser. Tack och lov för de dubbla varma täcken. Jag undrar hur de värmer täcken, finns det täckmicron tro?
Te och smörgåsklämma...gud va gott. Får man bara svälta ett tag så smakar allt gudomligt.
Doktorn på Onkologen heter Ullenhag. Vi googlar på namnet och det var som jag trodde, det finns en minister som heter Ullenhag. Det var bro´r hans!
Doktorns besked var det som jag redan tänkt ut själv men det är hårt att höra det. Jag ska få en behandling med Cisplatin/Gemcitabin. Det här gör mig inte frisk men jag kan finnas till några månader längre. När jag undrar hur länge man kan leva med min cancer får jag till svar;  Du är svårt sjuk så finns det saker du vill göra så gör det nu!
På kvällen gick vi och såg Ronny Eriksson. Han är en gudabenåd berättare...vad skönt att få skratta.
Nu får det bli mindre gnäll och gnöl och mer glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar