torsdag 21 mars 2013

Tröstbulle

Trots att jag äter penicillin så slog det till i halsen. Jag hade ont i en vecka. Så i måndags började feberracet igen och var snabbt över 40 grader. Massor av prover togs (som jag inte fått svar på  än).
Samtidigt som febern rusar så börjar jag kräkas. Det är tur att jag har Stig, han får ta hand om än det ena än det andra...i nöd och lust...
När systrarna tar hand om mig så hör jag dom som långt borta men orkar inte svara. Nu fick jag en ny sorts intravenöst penicillin, som jag ska få tre gånger per dag.
 Focussemla är en bra tröst. Jag måste få njuta och samtidigt samla krafter. I går fick jag se att Västanå teater kommer och spelar på Dalarnas museum. Emma, Rasmus, Lina och jag ska gå. Det är skönt att se fram emot något. Torsdag i dag...då borde jag ha fått krafter till söndag.

När Lina kommer till oss så tar hon ibland fram målarfärger och målar. Sist visste hon inte riktigt vad det skulle bli...måla en brunn, sa jag. Jag tycker det blev en fantastisk brunn...
Mina änglar, nu kommer de tre gånger om dagen igen...
 

1 kommentar:

  1. http://youtu.be/_oGGwDftODc

    Funkar det? I så fall är det lite extra tröst:-)
    Kram!

    SvaraRadera