lördag 27 september 2014

Den effektiva kvinnan

Den senaste tiden har jag köpt biljetter som jag sedan inte kunnat utnyttja för att jag blivit dålig.
Men nu kom jag iväg! På lunchteater, med Lisbeth och Bosse från Vansbro. Lisbeth åker till Falu lasarett för att serva sina hörapparater och då försöker vi slå två flugor i en smäll. Både lassa och teater.
 Lotta Östlin Stenshäll har skrivit och regisserat. Mikaela Hagelberg spelade...en intensiv timme där publiken får följa en kvinna från vaggan till "den stora frigörelsen". Den effektiva kvinnan börjar sin bana redan i vaggan där hon låg och vinkade lite till mamma, inte skulle hon ställa till det, skrika och ta plats, nej hon visste tidigt hur hon skulle göra sig användbar för omvärlden. Det är en allvarlig pjäs med humor i botten. En kvinna, som satt vid samma bord, skrattade konstant. Att hon inte satte skrattet i halsen var ett under.
Lisbeth och Bosse hade tagit semester så vi kunde ses.
Med efter teatern tog krafterna slut. Vi var bjudna till grannarna på surströmmingsskiva men jag orkade inte gå och vad händer? Sven kräks i två timmar och när det var slut så började han läcka ur andra ändan...gång på gång. När klockan är lite över 24.00 ringer jag till Stig. Jag orkade helt enkelt inte mer.
Stig kommer hem, slår huvudet i kudden och sover som en gris, som tur är så gör Sven det också. Det
blev bara en olycka till på golvet under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar