söndag 26 oktober 2014

För cirka en månad sedan...

...frågade Lisbeth om vi inte kunde komma till Vansbro och gå på en konsert som Bosse skulle vara med i. Dagen närmade sig och jag kände att det går inte, jag kommer inte att orka. Jag ringde till Lisbeth som tyckte det var synd men vi fick ses en annan gång. Då sätter Stig "ner foten" och säger att nu åker v!. Du kan sova hela vägen, så umgås vi med vänner några timmar. Det händer aldrig att Stig propsar på att göra något, hälsa på någon eller tar initiativ till något. Om han nu vill åka så får jag skärpa mig. Jag förstår att det inte är särskilt roligt med någon i huset som sover med är två tredjedelar av dygnet.
Jag bäddar bak i bilen och vi åker till Borlänge för Lina ska ta hand om Sven.
Det var mysigt att träffa Lisbeth och Bosse. Stig fick en privatvisning av det nya räddningscentret där Bosse chefar.
Vi gick husesyn i källaren (och jag har glömt kameran hemma). Det har blivit så ljust och fint. Det kommer att bli en ren fröjd att tvätta.
Jag sov skönt även hem där vi hämtade Sven i Borlänge (han var mycket trött efter att ha busat med Åsa och Nelly).

Så vaknar vi söndag morgon och Stig är helt utslagen. Han kommer inte ur sängen så ont har han i rygg och ben. Jag får sköta allt så gott jag kan men jag märker väl att jag inte har kraft över till en valp. Som tur är så kom Emma och Lina hit. Lina tog hand om Sven och Emma lagade mat. Nu har Sven fått följa med till Borlänge igen. Jag håller tummarna att han kan sova och inte gnäller efter oss.
Han får bra träning genom att vara hos "kusinerna" och Lina har ledigt från skolan. En sådan tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar