onsdag 15 oktober 2014

Tänk om...

Tänk om man kan lura sig själv. Låtsas att läkaren ringde höromdagen och sa att proverna ser bra ut. Cancern har läkt ut.. Skulle det gå? Att lura kroppen att orka lite mer.
För några år sedan läste jag om en kvinna som satte i gång grupper som skrattade sig pigga. Jag tyckte det lät befängt att man skulle skratta på kommando men det visade sig att kroppens endorfiner aktiverades . Kroppen gjorde ingen skillnad på ett vanligt gott skratt och ett fejkat.
Så i morse satt jag igång tankarna...nu är det kväll och jag har haft en mer aktiv dag är tidigare. I stället för att vila när Sven och Stig gick ut så mediterade jag. Så följde jag med Stig in till sta´n och handlade. En vända in till apoteket för att köpa flytande tvål. Till Indiska för att handla en present till barnbarnet Rasmus som fyller den 27 oktober (samma dag som morfar Stig). Till bokhandeln för att skaffa bok och till bibblan med en glömd bok. Allt avslutades på Willys.
                                                                  Höstfint
 Jag kan konstatera att jag orkade mycket och har inte tagit någon extra värktablett (vilket jag gjort senaste veckan)...så vilken tur att han ringde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar