måndag 17 november 2014

En fredag som inte blev som den skulle

I fredags skulle jag varit på bokfrukost. Karin H skulle berätta om Canada och dess litteratur. Stig väckte mig 7.00 , duschade och gjorde mig i ordning. När det var dags att åka till biblioteket klockan 8.00 var jag helt slut. Kroppen darrade och jag fick gå och lägga mig igen. Tråkigt! Jag längtar efter Karin och Bi på barn och andra som jag äntligen skulle få prata lite mer med men inte...
Stig åkte till sitt projektjobb och jag sov. Hela fredagen! Vad som sedan hände är svårt att förstå. Det jag kommer ihåg är att jag känner mig konstig, det är kväll och Stig frågar om han ska ringa Pall-gänget. Ja gör det, sa jag. När de kommer så hör jag dem. Långt borta, Allt är en dimma. Jag hör att de kommenterar medicinen, jag har glömt att ta den. Pall-gänget pysslar om mig och säger till Stig att ringa om det är något. Dag och natt går in i varandra och Stig berättar om konstiga saker som jag gör under den här tiden.
Lina och Emma kommer för att se hur det står till med mig (Einar är i Stockholm)
Liten hall men nog sjutton får det plats två människor och tre hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar