måndag 3 november 2014

Mirtazapin, kan det va n´åt...

Stig har hämtat medicinen till mig som förhoppningsvis skänker mig livsglädjen tillbaka, Mirtazapin Krka. Det kommer säkert att ta ett tag innan de verkar.

I dag for jag med Stig in till sta´n. Han hade ärenden att utföra och jag åkte till Anne-Li. Vi hade det så mysigt i hennes veddoftande hus. Värmen spred sig i det lilla stugan som byggdes i början på 1600-talet och vi åt en förstärkt frukost.

Historien om Gruvstuga:. En dag gick Anne-Li runt på Elsborg och satte upp affischer för Thunströmsspelet ( Fingal, Bertil, Anna och jag. Anne-Li var alltiallo).
Utanför en liten stuga gick en ung tjej som så ut att flytta ut. Anne-Li blev eld och lågor och undrade om hon kunde ta över. Det visade sig att kvinnan just flyttade in. Men, sa Anne-Li, jag skriver mitt telefonnummer här på affischen, ring om något händer. Tjejen måste ha tyckt att affischen var fin och hängt upp den för efter något halvår ringde hon och berättade att hon blivit kär och att hon och killen skulle flytta ihop i något större. Anne-Li fick ta över stugan! En riktig solskenshistoria. Stugan är mysig och Anne-Li eldar med ved så det luktar gammaldags ombonat.
Bilden här ovan är från lilla hallen. Tack vare spegel, som reflekterar ljuset från fönstret mittemot, så känns inte hallen för trång. Men nog får hon vara tusenkonstnär för att få plats med allt och det går tack vare några rejäla uthus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar