måndag 8 februari 2010

Lars Lerin

Konstnären Lars Lerin är en man vars verk jag tycker mycket om. Ofta gör han akvareller i många grå nyanser. När jag och en kollega var på Bokmässan i Göteborg så berättade Lars om sitt konstnärsskap och efteråt sålde han böcker. Skynda dig att handla en bok så får vi dem signerade, sa min kollega och försvann i mängden av människor. När vi hittade varandra igen undrade hon med skära rosor på kinderna. Fick du signerat? Pratade du med honom?
Ja, sa jag. Jag pratade med honom. Vad sa du då?undrade hon.
Den här boken är betald!
Ja ja, det är inte alltid så lätt att få fram vad man vill ha sagt...
Gå till närmsta bibliotek och låna boken: Tröstpriser och sidovinster och slå upp sidorna 126 och 127 (varulvar kan se ut på många sätt).
Boken är underbar och skriven av Lars Lerin och Kerstin Högstrand. http://www.laxholmen.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar