lördag 9 april 2011

En annorlunda fredag

Min svärmor Greta hade 5 syskon. De var mycket sammansvetsade. Träffades ofta och firade varandras födelsedagar och namnsdagar. När jag kom in i släkten så var jag mycket förundrad över det. I min släkt träffas vi inte särskilt ofta. För några veckor sedan dog den sista i syskonskaran, Tage. Det var begravning i Hörkens kyrka.
Just nu känns det som det är på begravningar som vi träffar släkten på den sidan. Men det är väl inget att gnälla över det är väl bara att ta sig för med att ordna fest.
På kvällen var jag och såg Cirkus Cirkör tillsammans med barnbarn och australiensisk gäst. När barnbarnen bodde i Australien så presenterade Lina (då 4 år) sin kompis och granne "aschulet". Hon heter Ashley och det är inte lätt att säga.
Rasmus tycker det är mycket pinsamt att ställa sig och posera framför en hel massa människor, därför saknas han på bilden.
Förra gången vi var på Cirkus Cirkör var vi helt andlösa efter föreställningen. Den här gången tyckte vi om vad vi såg men var inte lika imponerade. Men man kan förstå varför det här var en lite nedbantad föreställning (jämfört med den som vi såg förra året)...det måste kosta massor att producera en Cirkör-föreställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar