onsdag 20 april 2011

Energikick

Ut ur bilen med väska, korg, fårfäll och en jättematta. In på Hosjöskolan och börja leta efter 5a och 5b. Jag ska göra ett berättarprogram för dem. Förhoppningsvis ska jag kunna inspirera barnen att och skapa berättelser och berätta. För att sedan visa resultatet på Läsfrestivalen. Vi ska ses vid fyra tillfällen.
Vilka underbara ungar! Det var helt fantastiskt att ha dom där på mattan, liggande och sittande, och så sugna på berättelser. Vilken kraft jag fick av att ha en så´n entusiastisk publik.
Jag berättade: Kloka Manka och domaren (bortglömd saga om en stark kvinna), Hans och djävulen (hur man håller huvudet kallt och lurar fan själv) Svearna (alldeles, alldeles sann historia), Moragubben (en historisk berättelse) Muren (Asagudarna)

Kameran glömde jag i Folkmusikens hus i går men lärarna tog bilder så de kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar