fredag 29 april 2011

Lajv på Falu stadsbibliotek

Mamma mia, vad har vi gett oss in på tänkte jag när jag såg första affischen.
Kvällen blev mycket speciell. De som skulle lajva fick varsin identitet (hemlig för varandra förutom namnet). Historien var att Sverige har förändrats, terrorismen har gjort att allt mer av samhället styrs in i detalj. Moderaterna och Socialdemokraterna regerar tillsammans. Regeringen, Unionen, har bestämt att böcker måste rensas bort. Det finns på tok för många farliga böcker och förresten kommer böcker att kunna läsas över nätet. De som inte hjälper till att "boksortera" ses som terrorister.
Jag tyckte det var svårt att lajva och hade inte så stor nytta av min mångåriga teatervana. Min ungdom på 60 och 70-talet har påverkat mig tror jag. Jag hade så svårt att förstå att det fanns förrädare inom gruppen. De skulle vara utanför gruppen tyckte jag. De yngre avslöjade till slut tjallarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar