torsdag 6 oktober 2011

Drömmar

Varje natt drar hela världar igenom oss alla, drömmarna. Jag vaknar på morgnarna och drömmarna känns som tunna stråk som försvinner men i morse...då fanns en dröm så starkt kvar.
Drömmen blandade mitt arbete på stadsbiblioteket med det teaterstycket jag skriver på. Det börjar med att människor tittar konstigt på mig och jag förstår att något jag gör är fel. Allt verkar på ett sätt men är i själva verket på ett annat. Jag börjar glömma mer än vanligt. Så blir det dags för en träff med pressen för att presentera teaterstycket "Mycke vill ha mer" och folk säger: Vi kan inte ta med Maj, hon virrar bara till saker och ting. Då utbrister jag förtvivlat: Jag är inte dum, jag råkar bara öppna fel minneslucka!

Vad drömmen vill säga? Ja säg det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar