lördag 8 oktober 2011

En dramatisk dag

När jag går från bilen till jobbet är klockan 6.45 och himlen är fantastiskt dramatisk:
Vid lunch går jag till Kopparhatten. Svante "för jävla petig" Andersson ska få ännu en variant av "Mycke vill ha mer" som pjäsen eventuellt ska heta eller "I Burgrevens tid". Jag har tappat räkningen men är nog uppe i 7 omskrivningar nu. Jag har också gett manus till en "van läsare"  för att få höra om den röda tråden finns där eller om pjäsen känns helt onödig.
Svante dröjer. Tänk vad det är jobbigt att sitta själv i en lokal där alla andra pratar och skrattar! Så jag tar lite kort för att fördriva tiden.

Svante kommer ångande. Tvättmaskinen hade varit för långsam!

Andersson undrade om jag fått med en idé vi pratade om sist. Det har jag inte. Jag känner mig lite skeptisk men ska i alla fall skriva till scenen. Om den sedan ska med eller inte får vi väl se. Håhå ja ja, det blir en omskrivning till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar