lördag 31 december 2011

Är det möjligt...

...det är bara några år sedan vi bodde i Lindesberg. Den 30 december åkte vi in till BB (som också var min arbetsplats då). Jag minns så väl känslan när jag stod och tittade mot fönstret i mitt rum, den 31 december. Ljuset började skymta genom persiennerna och jag tänkte "hur kan det komma sig att jag fått den vackraste ungen i världen. Vilket under!"
Att sedan moster tyckte att hon var ful och rund som ett klot det lyssnade jag inte på.
40 år senare.
Patrik klagar på att han är så långhårig! Han får en klämma i håret så det inte hänger ner i ögonen.
Det sägs att människor som levt ihop ett tag blir lika varandra. Jag måste nog hålla med...
Sträck på dig mormor, säger Lina. Du ser ut som en sköldpadda! Tur att man har barnbarn så man får höra sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar