torsdag 8 december 2011

Folk och böcker























En dag lika lång som bokpelaren här ovan. Jag anlände till barnavdelningen klockan 7.00  för att plocka böcker och städa. Sedan letade jag reserverade böcker och tog hand om torsdags-praon.  Lisbet från Vansbro kom och vi vandrade upp till våning 4, till Länsbibliotek Dalarna. Det var nämligen dags för en barnbibliotekarieträff. Då kommer det folk från Idre i norr till Avesta i söder. Vi diskuterar och planerar. Ulf Lundén, kulturjournalisten kom. Han berättar vad man bör tänka på när man skriver om barnböcker. Vi får en gång i månaden en helsida på kultursidan i Dala-Demokraten. Där kan vi berätta om nyutkomna barnböcker men även om vårt arbete med läsfrämjandet.
Efter det skyndar jag vidare till Gruvan. Där träffade jag folk och berättade om mitt teaterprojekt "Mycke vill ha mer". Alla visar stort intresse när jag berättar om mina planer men var sjutton ska man få tag i någon som är villig att satsa en startpeng? Evenemangsrådet i Falun kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar