lördag 17 december 2011

Julklappar på biblioteket

I november kom en kvinna fram till mig i Informationen och sa:" Jag vill ha en bok. Den ska vara lätt att läsa. Den ska vara rolig och handla om gamla tider".  När hon berättat ett tag om hur boken skulle vara sa jag: "Nu tror jag att jag vet vilken bok du vill ha. Vi går och letar". "Nej, sa damen. Jag vill ha boken till jul!". "Aha, sa jag. Du vill ha ett julpaket". "Ja, sa damen och ögonen lyste. Ett julpaket!". Det här mötet gjorde att jag frågade mina kollegor om vi skulle Karl-Bertla lite. D V S göra som Tage Danielssons figur och vara snäll i jul.    

...och de tände på idén. Nu harvi tråget fullt av inslagna böcker med rim.Det visade sig att vi hade oanade förmågor på förvaltningen. Några riktigt bra paketrimmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar