onsdag 11 juli 2012

Dag 2

Stig, Emma och Einar kommer på besök. Emma erbjuder sig att ta ett kort när en ung sjuksköterska ska ta prover. Hon bryter sterilförpackningar och gör sig redo. Då kommer en äldre sköterska in och säger att provet ska tas med hjälp av shunten som sitter i den andra armen.
"Äh, säger den yngre. Jag låtsas ta ett prov så att ni får fotot." Därav fnisset.

Grannen får åka hem. Undersköterskorna städar för nya patienter. Under över alla under ingen ny kommer och jag sover gott andra natten.
Jag får tid för skiktröntgen. Före den ska jag dricka 1 liter kontrastvätska. Eftersom jag inte druckit eller ätit sedan dagen före tänker jag "lätt som en plätt". Första glaset går lätt, andra också. Inför det tredje får jag kämpa lite, det fjärde tar emot. Vid femte glaset börjar jag må illa. Bjuder någon på pernod, efter det här, så nobbar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar