lördag 7 juli 2012

En alldeles fantastiskt underbar kväll


 
Vädret var med oss och Rolfgården lyser. Det här är den mest fantastiska miljö man kan berätta i....ja, förutom Thunström...och Vass Brittas...och Linnés...Falu kommun har många härliga historiska miljöer som ska vara i allas vår egendom. inte säljas till högstbjudande. Nej, jag har inte hört något i den vägen... men, men...
Publiken anländer. Längst fram sitter Mayni, Faluns största primadonna, på scenen. Privtat är hon absolut inte divig. Lite längre bak sitter Maggie. Hon har kepa och hjälm på sig. Jag skojar med henne och undrar om hon är rädd att trilla fram och slå sig på stolen framför. "Vadå, säger Maggie. Har jag hjälmen på mig?". Dagen före var Maggie på biblioteket och undrade vad vi skulle berätta. Ja, sa jag, jag ska bland annat berätta om Edvard de Vere, 17 earlen av Oxford.
 Droppen och jag berättar våra "Trånsjuka berättelser" och har roligt. Hoppas publiken har det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar