söndag 25 november 2012

Grängesberg

Det är lördag. Jag håller på att fixa håret och har satt på mig nya klänningen. Vi ska åka till Grängesberg och träffa det "gamla gänget". Jag ser verkligen fram emot det.
I sta´n slänger jag mig in i en blomsteraffär och köper blommor. Nu...äntligen på väg.
Strax före Borlänge känner jag som ett band runt magen och plötsligt från ena sekunden till den andra så börjar jag skaka, frossa. Jag skakar så tänderna skallrar, försöker säga till mig själv, koppla av, koppla av. Vi tvingas vända och åka till akuten.
Här hamnade vi istället för att festa med gamla kompisar.
Einar och Emma kom farandes från Borlänge. När jag väl kom in till lasarettet blev jag lugnare och frossan försvann. Så småningom for vi hem och "Pall-gänget" kom. Nu är det antibiotika som gäller igen.
Vanliga männsikor har en rund aura men Emma hon har en konformig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar