torsdag 4 april 2013

Onkologen

Första vardagen efter påskhelgen och det är full fart på onkologen. Många sängar upptagna och min favoritsäng stod smutsig så det blev att välja en annan. Det visade sig att tre sjuksköterskor var sjuka, efter helgen när många väntat på sin behandling. Trots stressen med många patienter, så är sjuksköterskorna lugna och sköter sina jobb med den äran.



Mycket knappande för att allt ska gå riktigt till.
Cytostatikan jg får heter Gemcitabin. Den får jag sätta mitt hopp till, för någon alternativ behandling finns inte för mig. Just i dag fick jag höra att Anders dött i cancer. Han var min chef under en längre tid. Han hade cancer i lungorna som sedan spred sig till hjärnan. Det hjälps inte...när man hör om någon som drabbats av sjukdomen så börjar tankarna snurra. Hur blir det? Vad händer? Hur lång tid? Vilka biverkningar kommer jag att råka ut för?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar