torsdag 13 mars 2014

Världsbokdagen - 23 april

Nu har jag börjat jobba med förberedelser inför Världsbokdagen och invigningen av Berättarrummet. Så roligt! Jag har i stora drag tänkt ut vad Anna och jag ska göra och på måndag ska vi träffas och spåna för att se vad spännande som dyker upp. Det stora temat är naturligtvis att uppmärksamma boken och fantasin. Jag tänker mig att vi spelar enkel dockteater för de mindre som sedan får göra en enkel frågelek tillsammans med föräldrarna. Med böcker som pris. För de äldre ska vi göra scener ur olika böcker och så får de gissa vilka böcker som inspirerat oss. Bi ska hjälpa oss att leta böcker för barn mellan 6 och 10 år. Det känns helt otroligt men nu jag varit sjukskriven i nästan 2 år så det kanske inte är så konstigt att jag känner mig lite vilsen när det gäller populära böcker just nu. Nu håller jag alla tummar som går, för att jag ska fortsätta må bra.
Bi ska göra ett berättarprogram så det blir hallå hela Världsbokdagen på Falu stadsbibliotek.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar