lördag 19 juli 2014

Magnus Hårds födelsedag

Nej, sa Fingal appropå present till Magnus, han har avsagt sig presenter. Åhå sa jag, vad gör vi då. Han vill gärna ha något uppträdande tror jag, sa Fingal. Så det var bara att börja tänka och skapa. Efter några timmar hade jag en hyllningssång klar...den blev ganska bra
Här står Magnus och tar emot gäster. Han hade verkligen ett sjå att ta emot och hälsa välkommen samtidigt som han skulle stå inne i rummet och ta emot hyllningar. Han klarade det galant och var så vacker i sin Rönnedalskrans.
Greta får en välkomstkram.
Jag har inte så bra aptit men de här rackarna kunde jag inte hålla mig ifrån.
Fingal och jag väntar på vår tur att sjunga och hylla.
 På väg ut mötte jag Sven. Han har dykt upp i mitt liv lite nu och då. Det var fler tillfällen förr när vi båda var engagerade i Raka Rör.


Melodi: När vågorna börjar rulla

Magnus sång
ref
Nu Magnus vi vill dig hylla
för du fyller åter år
Din dag vill vi nu förgylla
vi är de bästa du kan få
För vännerna omkring dig kan aldrig för många va´
Nu ska du få en puss och kram
för idag ska du ha det bra!

Fort man seglar genom livet
Swisch så är man pensionär
Barndomen man tog för given
kärlek, ungar, karriär
Vad blir kvar utav det hela
när nu livet går så fort
meningen är väl att dela
all den kärlek du har fått.

...o så ref. igen

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar