torsdag 15 april 2010

Ny dag = ny kunskap


Jag sitter och läser en recension i F-K. Den är personligt hållen och på slutet står: ."..jag smäller av! Shit Maj-Britt så snyggt!" Recensionen handlar om Frifot och i gruppen finns ingen Maj-Britt, vad jag vet. Så jag frågar en yngre kollega som säger att det troligtvis är så att uttrycket kommer sig av att Maj-Britt rimmar på shit. Efter att ha frågat fyra tjejer i 16-17 årsåldern, som heller inte hört det men som också påstår att Maj-Britt rimmar på shit...så får jag väl tro på det...nu har jag fått ett nytt uttryck. Nästa gång någon berättar något fantastiskt så ska jag säga: Maj-Britt! Shit alltså!!! Det låter inte rätt...
Shit pomesfritt är gammalt...
"Shit Britt alltså..."  nä, för tråkigt...nu vet jag!
Shit bananasplit!


Ha! Där satt den. Kan någon förvarna Svenska Akademien?! Shit bananasplit, bra faktiskt...

http://www.dt.se/noje/musik/article627551.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar