torsdag 23 september 2010

Väntan

Lakritz väntar på husse. Vi är hemma. Datorn är smittad av virus och tydligen har det hoppat över till mig. Jag har en blödning eller propp i ögat. Sjukvården är fantastisk, jag fick genast en akuttid på ögonkliniken samma dag som jag ringde. Det trodde jag inte var möjligt. Om några veckor ska jag dit och undersökas med kontrastvätska.

En skam för Sverige är däremot hur sjuka människor behandlas. I förra veckan fick Annica Holmquist, en svårt sjuk kvinna, löften om att hennes situation skulle lösas. Nu, när det är några dagar efter valet, så visar det sig att det inte finns någon lösning. Så lämpligt! Att frågan kunde skyfflas undan några dagar och inte störa valet. Nu får det vara nog! Ska vi inte gemensamt ta hand om de sjuka och svaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar