fredag 10 maj 2013

Kristi himmelsfärd

Jag har hört människor klaga över röda dagar. Att de stör arbetsveckorna. Då tänker jag för mig själv "men passa på och njut vet jag, aldrig att någon kommer att ligga på dödsbädden och önskat att de arbetat mera". För övrigt anser jag att fler röda dagar borde skapas för människors välbefinnande
 
 Vi har bott i Efrikgården i över 4 år och än har inte Anne-Li kommit och legat över i vår lilla stuga. Till slut fick jag bjuda henne till ett bestämt datum och då blev det av. Du får bestämma över maten, sa jag till Anne-Li och hon bestämde grillkväll. Allt blev så gott: klyftpotatis i ugn med mycket kryddor på. En riklig grönsallad och karrékött på längden (ett nytt sätt att stycka karré, säkert för att det ska likna grisfilé). Vi grillade köttet i stora bitar och det blev saftigt och mört. Köttet kostade 29.90 kilo men om köttet blir populärt så lär väl priset stiga så småningom.
Efterrätten blev inte så lyckad men just som vi skulle till att äta den så kommer Kerstin med födelsetårta. Vilken lycka! Astrid har gjort urgoda tårtor till sin 80-årsdag. Ibland har man tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar