tisdag 28 maj 2013

Läsfestivalen - lördag

Tredje året i rad som vi har en läsfestival och vädret är än en gång helt fantastiskt! Här följer några stämningsbilder...
 Nassim förbereder sig...
 Lisbeth ger boktips och läser för barnen. Kram heter den charmiga bilderboken.
 Borlänge musikkår öppningsspelar.

 Det är tidigt på lördagen och publiken fyller snart hela Fisktorget.
 Vi tar en paus i stöket och jag säger storstilat att jag bjuder på fika! Det blev ytterst billigt. Emma och Lina hade redan fikat och Fingal han ville bara ha ett glas kranvatten.
 Jag hade ingen aning om att mitt pekfinger var så enormt. Lina tog fotot, som vanligt i en annorlunda vinkel.
 Vår publik börjar samlas. Trots att det hände så mycket under dagen så hade vi bra med barn. Det är mycket speciellt att göra ett berättarprogram när det händer massor runt omkring som stör barnens koncentration. Mitt i en saga om Kung Midas kommer två "Bananer i Pyjamas" och ställer sig utanför fönstret...poff, där försvann det intresset!
Den yngsta festivaldeltagaren, Othilia, Karins lilla flicka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar