söndag 21 juli 2013

En misslyckad bröllopsdag

Jag funderade under veckan hur vi skulle fira bröllopsdagen. Vi har varit gifta i 39 år och under de här åren har vi nästan aldrig kommit ihåg att fira. Men nu skulle det bli. Jag skrev till en restaurang som hette "Örjan på höjden" för att få förslag och prisuppgift för 8 personer. Jag fick inget svar. Då sa en kompis att Buffel-Anna i Siljansnäs har bra mat men som tur är så beställde jag inget där heller. Bröllopsdagen blev en dag med bakslag. Jag fick feber och Pall-gänget var här och tog prover.
Men ungarna fixade mat från ett ställe som har bra fisk.

...vi hade i alla fall tur med vädret...
Åh, vad är det jag hör...en grönblecktita...eller kan det vara en blåsmes?
 Stig ber ungarna att hjälpa till att vattna. Rasmus ser full i fan ut...Lina ligger i farozonen.
Emma sitter och funderar. Ringen hon har på sig fick jag av farmor Gerda och nu har bär Emma den.
I min familj finns inga kronjuveler precis men det är roligt att ha några gamla smycken. Farmor fick den som ung kvinna så ringen är ungefär 100 år.
Det här fotot har Rasmus tagit.
 

1 kommentar:

  1. Hej Maj! Jag blev så nyfiken när Du berättade om bloggen så jag tog och kikade lite. Vilken fin och rolig blogg.
    Krya på dig nu och ha en härlig kväll.

    Hälsningar

    Mia som blev fotograferad idag och som tittade lite fel. =)

    SvaraRadera