onsdag 25 juni 2014

Avslut

I dag har jag varit in på Stadsbiblioteket, Falun. Det var dags att röja och slänga. Så mycket papper och så mycket som en gång var viktigt. Nu slänger jag, pärm efter pärm. Viktigare än så här var det tydligen inte. Men jag vet att jag gjort även bra saker (inte bara producerat papper). Påverkat människor på olika sätt. Stöttat barn, lyssnat på barn, berättat sagor för barn, berättat om böcker för att inspirera till läsning, spelat teater och skrattat tillsammans med barn, naturligtvis även en och annan vuxen. Så även om papperen fladdrar runt mig och går direkt ner i svarta påsar så har jag gjort så gott jag kunnat.
Nu är det en annan som tar över och det blir bra. Vi människor lägger vår prägel på arbetet och så ska det vara.
Visst känns det vemodigt. Jag hade i tanken varit kvar längre men nu satte sjukdomen stopp för det.

Jag behöver ruska av mig vemodet...med lite semesterbilder kanske...
Vi sitter på balkongen och Lina lär mig hur man ställer in kameran så att den automatiskt tar bilder.
Det roligaste på en semester är att kolla in "vanligt folk". Vi hade ett litet hus bredvid hotellet. Där blev det under några dagar ett riktig hallå. Det klipptes och fejades. Det bars in grejer och snickarades. Mycket intressant...
Svårt att gissa vad som bars in här...sänggavel, nja för långt...
I denna vackra vagn åkte vi runt i Argassi. Emma och jag Silvia-vinkade och Lina skämde och väste till oss. Hästen  Kristina blev tyvärr inte med på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar