fredag 27 juni 2014

Skivsläpp på Thunströms

Jag ringde Anne-Li och undrade om hon ville gå med på skivsläpp. Det ville hon inte men gärna en tur på sta´n.
Vilken lycka Rättviksglass hade öppet! Där står världens härligaste tjej som låter en ta små kulor med olika smaker för priset av en. Visserligen blir det inte mer glass men många skulle bli irriterade över den ohemula önskningen.

Publiken börjar samlas på Thunströms Köpmangård i väntan på visprogrammet och skivsläppet.  AnnaCari tog min kamera och fotade publiken. Lite senare var det knökafullt. Det var roligt att träffa Örjan och Anette (på min högra sidan).
 AC sjöng många bra sånger men min favorit blev en Hörbergslåt som jag aldrig hört förut. En kvinna sitter i ett vackert hus på en sommarö, hon ringer till sin mycket upptagna man och undrar om han inte kan tänka sig att hälsa på någon gång under sommaren. Nu när jag tittar på skivan ser jag att den heter "Sommarö".
 Linus  spelade bas, han föjde melodierna lätt och behändigt.
Stefan både spelar och sjunger. Just nu, dagen efter, lyssnar Lina och jag på skivan. Jag älskar "Rågsved" men med flera omlyssningar så dyker det säkert upp nya favoriter. Det är så roligt att det äntligen finns en skiva med Stefan och AnnaCari.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar