onsdag 4 juni 2014

En dag på sta´n

Jag ringde AnnaCari för att höra om hon hade några timmar att tillbringa med mig. Det hade hon, först avslut på en Selma-visning och nästa åtagande kl 13,30. Tjo flöjt, två timmar att "göra" sta´n. Jag sökte lätta, sköna solklänningar. Indiska hade massor. Jag provade och AnnaCari letade bland hyllorna och lassade klänningar på mig. Jag tror aldrig jag förr provat klänningar där alla passade men det hände nu. Jag fick ta till "kill your darlings". De som blev kvar:
 
En lätt klänning att dra över baddräkten när det är dags för en paus i solbadandet. Jag vill inte gå in i affärer med endast badkläder.
 En skön klänning med ett "tungt" fall.
En lite finare klänning, passande till restaurangbesök. Kavajen är några år gammal men passar bra till. Alla tre och ett par strumpor för under tusenlappen. Tänk vad lätt det är att handla när man har en vän med sig som stöttar med "den var snygg på dig" eller "den sitter ursnyggt".
Lina, Emma och jag ska åka till Grekland och nu håller jag tummarna att allt går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar