onsdag 24 mars 2010

Berglin, Ingemarsson och Andersson

Berglin, Jan
Ingemarsson, Kajsa
Andersson, Liselotte
...tre författare som kom med hem över helgen. Ibland har jag ingen aning om vad jag vill läsa och då plockar jag på mig lite på måfå.Jan och Maria Berglin, "Berglins nästa! Boken är helt underbar.. De fångar vardagen på pricken, människors uppblåsthet eller människors kamp för att höra till. Det är hög igenkänningsfaktor och jag skrattar skrockande och ropar ibland på min man för att dela med mig av härligheten.

"Lyckans hjul" av Kajsa Ingemarsson ...tyvärr, när jag kommit till sidan 51 och inget har fångat mitt intresse, då ger jag upp. Just den här boken är ingen höjdare, hon har skrivit bättre.

Helgens tredje bok är "Arvet" av Liselotte J Andersson. Historien fångar mig. Boken handlar om Anna som, mycket tilltuffsad, reser till en stuga som hon ärvt. Hon berättar om ett olyckligt äkteskap och en barndom med en mor som inte tar någon hänsyn till henne. Som sagt själva berättelsen om Anna är spännande men dialogen känns inte riktigt trovärdig. Alla på ön är så kloka, så eftertänksamma, så djupa, så filosofiska så "hälften vore nog".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar