fredag 26 mars 2010

Bussar, sopbilar och bibliotekarier

Gråmulen fredag, klockan är strax före 7.00. Det känns skönt att se andra yrkesgrupper i full gång för att samhället ska fungera. Jag ska börja dagen med att städa undan på Barnavdelningen och ta hand om praon...innan det är dags för APT(arbetsplatsmöte).
När jag anlänt till mitt rum så gör jag en dagsplanering... jag vet att den inte kommer att hålla men det är skönt att kunna gå igenom dagen och se att något blev gjort i alla fall.
1 Städa undan experimentleksaker på Barnavdelningen
2 Sortera böcker och sätta upp
3 Släppa in och ta hand om Linda (vår prao)
4 APT
5 Kontakta: Liselott i Gagnef, Anna i Borlänge
6 Beställa barnböcker (fakta, skön, ljudböcker, CD-rom och daisy)
7 Läsa posten och svara på förfrågningar
8 Pass i Fackdisken
9 Beställa tågbiljetter till Gävle
10 Leta historier i "påskböcker" och planera inför Danholn
11 Boka bilar till Gökottan

Nu är det snart "kväller"...vad hände och vad hände inte: Praon förkyld...Anna i Borlänge hann jag inte kontakta, påskhistorierna får bli nästa vecka, Gökottebilarna får bli beställda också nästa vecka. Vad blev i stället: ...vilda diskusioner om biblioteket och ekonomi samt lite överenskommelser om framtida möten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar