måndag 9 januari 2012

Eldfängt

När jag kom hem hade Stig tänt i vedspisen. Jag sätter mig framför och lyssnar på knastret.Jag försöker koppla bort ilskan från jobbet. Tidigare i dag kom Bi upp från passet i Barnavdelningen. Hon berättade om några killar som hon fått säga till några gånger. De förde ett jäkla väsen.
När jag senare satte på mig kläderna för att gå hem tog jag vägen genom Waynes. Jag kastade en blick mot fönstret in till inre barnavdelningen. Där är killarna som Bi berättat om.De kutar runt som vilda älgkalvar. Jag försöker få kontakt med dem genom att knacka på fönstret. De hör inget. Så ser jag att de tar sats. De springer, med skorna på, rakt mot en lässoffa. Hoppar jämfota på armstödet och springer runt i soffan. Jag blir förbannad. Vänder och stormar in i barnavdelningen. "Nu kommer ni hit" ryter jag och de far iväg åt olika håll och springer ut. Eftersom jag har kläder på mig så går jag efter och träffar på dem utanför.
De bedyrar att de inte gjort något men jag talar om vad jag sett genom fönstret. Ungdjävlar!
Jag kommer ihåg att när vi gjorde nå´t vi inte fick som barn så var det extra spännande med arga vuxna som kom farande...så nu har jag gjort min roll i dramat och ungarna kan diskutera den vansinniga damen på stadsbiblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar