söndag 22 januari 2012

Lördag på Dalarnas museum

Vernissage på muséet. Ahmed är föreståndare på Konstgrafiska Verkstaden och en duktig konstnär .Vi har arbetat tillsammans i samma förvaltning sedan någon gång på 1990-talet. Jag har alltid trott att han hetat Ahmed i förnamn men det är hans efternamn. 
Konstnären själv.
Staffan Svensson, även han konstnär. En stor del av publiken bestod av konstnärer.

John Rasimus...
Den här tavlan är inspirerad av Ivan Agueli.
Det här är en retrospektiv utställning med Ahmeds bilder gjorda under 35 år (har jag nu honom vid efternamn i alla år så får jag väl fortsätta). Det här självporträttet är första träsnittet. Ahmeds son stod bredvid och jag fotade honom, de var så lika. Synd nog glömde jag fråga om jag fick använda bilden på bloggen så den kommer inte med.
Det här är en  härlig utställning som jag måste se igen...
Anne-Li och Staffan väntar på öppningstalet. Bilden ljuger det var mycket mer folk men de går och minglar i bakgrunden. Efter att jag gjort bort mig så gick vi snabbt och satte oss.
Jag går mot Ahmed sträcker fram handen för att hälsa då kramar han om mig. Jag blir så överraskad att jag säger "tack". Herregud!!! Som tur var  hörde ingen annan och Ahmed själv hade så mycket om sig så han märkte säkert inget...så går det när man blivit itutad som barn att alltid vara artig!

(tre dagar senare får jag lov att sätta in fotot)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar