fredag 20 januari 2012

Yogahuset

Kroppen rasar ihop mer och mer för varje år som går. För ett tag sedan sa en sjuksyster att jag mätte 1,60. Vänta nu, protesterade jag, vad jag vet så är jag 1,63. Det visade sig att det var förr det. Vid dags dato har jag krympt 3 centimeter! Tack vare det så är jag plötsligt överviktig också ...hå jaja...
Nytt år - nya möjligheter så jag gick till Yogahuset och var med på ett pass. Det var välbehövligt. Det knakar och brakar och kroppen kvider. Nu gäller det bara att hålla i och träna ett tag framöver. Att inte ge upp.

Det här är Eva-Lena. Hon är  yogainstruktör. Bra tycker jag. Hon visade rörelser för kroppen. Hon visade även hur man viker ihop en filt på rätt sätt...visste ens att det fanns fel sätt. Hon lärde oss även att tacka för allt man kan ha anledning att tacka för. Man för ihop händerna, handflata mot handflata, trycker händerna mot bröstkorgen, böjer huvudet och säger: Namaste!
Så Namaste för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar