onsdag 27 juni 2012

Dalaradion

http://sverigesradio.se/sida/ljud/4008026

I morse var Fingal och jag och hälsade på hos Dalaradion. Vi berättade om Asagudarna och vårt berättande i sommar. Vill du lyssna så kan du öppna länken här ovan.
 Jag är imponerad av den här unga tjejen. Hon rattar allt under morgonens sändning. Hon är tekniker, redigerare, programledare och mycket annat. Hon hinner till och med ut, mitt i sändningen, och frågar om vi vill ha kaffe!
 Buren, sändningslokalen, är det första som möter en innanför dörrarna.
 Allt gick bra och när vi går ut kommer ett helt gäng som ska iväg och jobba. "Fred och kärlek" nästa kanske?
Gruhs tar nycklarna och ska köra.
"Är du nykter då? undrar Final.
"Det visar sig" svarar Gruhs.
När vi kommer en bit på väg säger jag till Fingal "nu var du väl grov, va?
Vadå?
Var det inte hans far som åkte dit för rattfylla?
Jo jäklar...det tänkte jag inte på.

Käften glappar innan huvudet har hunnit med och Fingal är inte ensam om det. Jag gör likadant och så får jag skämmas och ibland be om ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar