söndag 24 juni 2012

Det kalla landet

Inger Frimansson
"Det kalla landet"















Inger Frimansson har skrivit många böcker genom åren. Hon är författare och journalist. Den här boken "Det kalla landet" är en thriller. Tyvärr är den ett riktigt stolpskott. Historien handlar om Ingrid som gift sig med förläggare Titus Bruhn. Hon är en alldaglig kvinna som hatas intensivt av Titus döttrar. Ingrid kidnappas av en annan kvinna som han varit gift med. Hon misshandlas grovt i nästan en vecka. Ingrid syster förstår att något ät galet när systern försvinner men polisen lyssnar inte. Sedan dyker det upp så många trådar och bihistorier så boken havererar totalt. När jag lägger ifrån mig boken så är det bara ett stort frågetecken inom mig. Jag förstår inte. Om Titus Bruhn hade varit en förläggare av kött och blod hade han aldrig släppt igenom den här boken. Kanske hade jag förstått det hela bättre om jag läst den första delen "Råttfångerskan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar